Det har stort set alle.
Og jeg mener ikke de sædvanlige misforståelser om, at branding er:
❌ design
❌ markedsføring
❌ kommunikation
(…selvom jeg også stadig møder dem. Ofte.)
Nej –
Det er misforståelsen om at se ‘branding’ som flødeskum på toppen.
Jeg er (faktisk slet ikke) ked af at sige det, men det synspunkt er forældet og ineffektivt for din virksomhed.
Fordi –
Det er ikke dit brands opgave at sælge dit produkt.
Det er dit produkts opgave at sælge dit brand.
👟 Tag Nike som eksempel (fordi det brand, ved jeg, du kender).
Når de udvikler en ny sneaker, forsøger de ikke efterfølgende at “brande” den. I stedet designer de fra starten skoen ud fra deres brand. På den måde bliver produktet et (fysisk) udtryk for deres brand.
Brandet er udgangspunktet for skoen.
Skoen er ikke udgangspunkt for brandet.
🔄 Det ændrer spillet i din virksomhed, gør det ikke?
Det her spørgsmål kan hjælpe jer fremad:
Hvordan bruger I jeres produkt(er) til at udtrykke jeres virksomheds brand?