Strategisk branding

Hvem I er, hvad I står for og hvorfor skal folk vælge jer?

Få en (rigtig) konkurrencefordel.

De fleste virksomheder fejler ikke deres brandstrategi. Fejlen er, at de slet ikke har en brandstrategi.

Men sådan behøver det ikke at være.

Sammen dykker vi ned i din virksomheds kerneforretning for at:

  • Identificere din virksomheds unikke konkurrencefordel
  • Omsætte den til en differentierende strategi
  • Tiltrække kunder og bryde fri af konkurrenter

Resultatet er en strategi, der rent faktisk virker, som giver klarhed og retning, øger væksten og driver din virksomhed fremad.

Brandstrategi - Nicky Vinzent
Er det det rigtige?

Hvis du genkender et eller flere scenarier, står din virksomhed over for alvorlige problemer:

Priskrig
Ingen strategi giver ofte en svag markedsposition, lav kundeloyalitet, uklare budskaber svækket konkurrenceevne og konkurrence på pris.

Kunder vælger konkurrenter
Din virksomhed mærker øget pres fra konkurrenter, og I konkurrerer på pris. Det kræver differentiering at skille sig ud og øge priserne.

Manglende differentiering
Kæmper I med at skille jer ud og stå for noget? Uden tydelig differentiering kan I nemt blive oversete eller glemt i markedet.

Nul vækst
I har en god idé og et godt produkt. Men I ved ikke, hvordan I skal få gang i salget af det og bygge et brand, der tiltrækker de rigtige kunder.

Intern misforståelse
I har intern uklarhed omkring virksomhedens brand, og det påvirker medarbejdernes engagement og virksomhedens ydeevne.

Misforstået kundecentrering
En fejlagtig forståelse af kundernes behov fører til produkter, der misser målet, skader loyaliteten og devaluerer din virksomheds brand.

Markedsforvirring
Kunder har en uklar eller misforstået opfattelse af, hvad din virksomhed tilbyder, hvilket indikerer et klart behov for et stærkere, mere fokuseret brand.

Startup-udfordringer
Din virksomhed er relativt ny og skal etablere sit brand i markedet. Det kræver en stærk strategi at sikre en vellykket markedsintroduktion.

Behov for revitalisering
Din virksomhed har været på markedet i mange år og har måske brug for en re-positionering for at forblive relevant (for nye generationer af kunder).

Jeg kan hjælpe med at løse problemerne gennem strategisk branding.

Sådan foregår det.

1. Strategi

Sammen finder vi den strategi, der vil bringe værdi til markedet, differentiere din virksomhed og motivere dit team.

2. Branding

Så udvikler vi en række initiativer på tværs af produkter, service osv., der vil positionere din virksomhed og bringe strategien til live.

3. Operationalisering

Og så implementerer vi det hele i et sammenhængende system med konkrete handlinger, der skal udføres.

Hvorfor bør folk vælge jer? Nicky Vinzent, Strategisk branding

Er du seriøs?

Så lad mig hjælpe ➜

Ideelt for virksomhedsejere, ledere, bestyrelser og andre beslutningstagere.

 

Strategisk branding

Workshop

En to-dages workshop, hvor jeg hjælper jer med at identificere jeres unikke værdi og udvikle en brandstrategi og en handleplan.

Det får I:

  • En unik brandstrategi.
  • En konkret handleplan.
  • En brand playbook.
  • Videnstilførsel.
  • Forretningsudvikling.
Strategien og handleplanen samles i en brand  playbook, der fungerer som fundament for eksekveringen af jeres strategiske branding.

Strategisk branding

Masterclass

Hvis du kan lide tanken om at bryde fri af konkurrenterne og få kunderne til at vælge din virksomhed, men du ikke er parat til at investere endnu, så er min gratis 45-minutters online masterclass noget for dig.

Det gennemgår vi:

  • Hvad er det vigtigste for en virksomhed?
  • Hvad er et brand og hvad er strategi?
  • Hvordan bygger du et strategisk brand?

På masterclassen taler du og jeg om din virksomhed og mine tanker om, hvordan du kan komme igang med strategisk branding.

Vi bruger min metode.

De fleste forretningsproblemer kan spores tilbage til et svagt brand.

Det kræver en (ny) brandstrategi, der definerer hvem I er, hvad I står for og hvorfor folk skal vælge jer. Jeg hjælper jer med at identificere de vigtigste valg, I skal træffe.

Min tilgang kombinerer strategi, filosofi, ledelse, forretningsudvikling,  designtænkning, adfærdspsykologi, markedsføring og kommunikation, og kommer med mine 15 år+ forretningserfaring.

Metoden har jeg brugt til at hjælpe masser af kunder, og den vil også virke for dig og din virksomhed.

Fundament
Kundeindsigt
Positionering
Værditilbud
Engagement
Operationalisering

Det taler for sig selv.

“Uden at blinke, tør jeg godt at sige, at det ligner en direkte million eller to mere på bundlinjen."

“Med min baggrund i visuel kommunikation mente jeg, at jeg allerede havde lidt kendskab til brandstrategi, men jeg har altid haft svært ved at sætte fingeren på præcis, hvad min virksomhed manglede eller hvor vi skulle begynde. Du har virkelig åbnet vores øjne for det.

"Jeg er så glad for, at du fik os i tænkeboks omkring forretningsstrategi og brandstrategi. Fantastisk med et pejlemærke for alle mand og en klarhed omkring “hvem er vi”, og hvor er det lige, vi gerne vil hen."

"Nogle gange har man bare brug for en dygtig person udefra til at hjælpe med at se ens forretning i et andet lys. Den person er Nicky."

"Det handler om mennesker. Det handler om purpose. Det handler om at gøre en forskel. For hvad er der ved at have et produkt på hylden, hvis det ikke gør en forskel for nogen. Tak for at sætte det hele i perspektiv."

"Jeg har skaffet dig to kunder. De er supergode til det, de gør, men de kan ikke svare på, hvorfor folk skal vælge dem. Dem bliver du altså nødt til at hjælpe på samme måde som du gjorde med os."