Business
med hjernen

Jeg hjælper med at udvikle konkurrencefordele. 
Men måske ikke på den måde, du forventer.

Bliv dine kunders eneste valg.

Hvorfor skal kunder vælge os?

Det er det mest centrale spørgsmål, virksomheder burde stille sig selv.

Forskellen på succes og fiasko i forretning kan koges ned til én ting: kunders valg. 

Ingen kunder – ingen forretning.

Om folk vælger din virksomhed eller ej, afhænger af den værdi, din virksomhed leverer, og hvor relevant og unik den opfattes af kunderne.

Når jeg i mit tidligere job som uddannelseschef og underviser i adfærdspsykologi og strategisk markedsføring stillede spørgsmål til vores kursister (virksomhedsejere, ledere, kommunikatører og markedsførere) om deres forretningsstrategi, stod det klart for mig, at de altid oplever et ud af tre problemer: 

  • De har en strategi som ingen forstår eller handler på.
  • Deres strategi differentierer ikke deres brand.
  • De mangler en strategi.

Derfor startede jeg Ideally – for at hjælpe ledelsesteams, ejere, bestyrelser og andre beslutningstagere, der ikke har tid til at tage en MBA, kæmpe sig igennem Michael Porter-bøger eller som bare har en travl hverdag, hvor de naturligt nok fokuserer mere på eksekvering end strategi.

Middelmådige virksomheder forsøger at ‘slå’ konkurrenter, der ligner dem ved at sænke priserne, øge markedsføringen eller kopierer det, de andre gør. Stærke brands har derimod ingen konkurrenter, fordi de tilbyder noget unikt, som gør dem til det eneste oplagte valg for kunder, der værdsætter det, de gør.

Det er det, jeg hjælper mine kunder med – at udvikle en strategi, der identificerer deres unikke værdi og positionerer deres brand, så de bryder fri af konkurrenterne, og så de rigtige kunder vælger dem.

Strategisk branding, når det gøres rigtigt, forankres i forretningsstrategi og ender som en opfattelse (et brand) i hjernen hos kunderne. Det er #businessmedhjernen🧠

Findes der noget vigtigere for en virksomhed?

Er du klar til at fortælle andre, at du har investeret i din virksomheds fremtid ved at positionere den til at konkurrere på værdi frem for pris? Det viser, at din virksomhed er ledet af visionærer, der forstår vigtigheden af et stærkt og strategisk brand.

Lær mig at kende på min kanal, connect med mig på LinkedIn eller kontakt mig, så vi kan tale sammen om din virksomheds fremtid.

Det taler for sig selv.

"Det er den bedste workshop, vi har haft. Nicky er min yndlingsunderviser. Det er virkelig høj kvalitet! "

"Vi har fået øjenene op for, hvor meget vi har gjort, baseret på data fremfor på at differentiere os strategisk på indsigt og psykologi. Og jeg har endda læst psykologi."

“Mega fedt. Det er virkelig rart, at du gør det så simpelt, samtidig med at det åbner op for tanker og diskussion.”

“Kompetent, inspirerende og underholdende. Helt klart en anden måde at gribe tingene an på, end vi normalvis gør i virksomheden. Nu vender vi det hele lidt på hovedet.”

“Nicky er en ren rockstar."

"Virkelig god balance mellem teori (hvorfor) og praksis (hvordan). Nicky var enormt god til at præsentere, forklare og inddrage os undervejs, hvilket gjorde det spændende og vedkommende."